Saturday, August 20, 2011

semalam.

assalamualaikum..




ni citer mase terawih semalam..
(baru hari ni nak cite)



dari kiri - orang sebelah kiri (pangkat akak2) , akoo , orang sebelah kanan (pangkat makcik2)



sedang aku nak merapatkan saf ,
tibe2 orang sebelah kanan  tegur aku -

terase nak mnanges mase ni.



aku hanye diam.

then,

sebelum aku angkat takbir -


aku pandang ke kiri dan berasa pelik.



mane ade aku busuk.. odourless~



hmm.. mcm2 kan..
orang sebelah kanan macam tu,
orang sebelah kiri macam tu.


kalau gini, baek aku terawih sorang2 kat rumah.
ek?
 Dari Anas bin Malik, dari Rasulullah dia bersabda “:Lurus rapatkan  shaf kalian, karena lurus rapatnya  shaf adalah bagian dari kesempurnaan tegaknya shalat."   (HR. Bukhari No. 690. Muslim No. 433)
















p/s - sape yg cakap aku mcm laki tuu..sob2
silaplah korang..aku ni stok2 pmpuan mlayu terakher tau.












sebarang salah dan silap, harap d maafkan =)

25 comment(s) to akoo =):

ir prof dr alia rosli said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

kdg2 dorang taknak rapat sebab taknak panas

emmmmmmm, tah le

Fara Ada said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

hahahaha adehhh...tulah mcm2 peel tau masing2...ada sekali...akak penah nampak..saf dpn kosong...blkg dia la sptutnya mengisi masuk saf tu kasik penuh...xjugak2 gerak..last2 akak yg tepi nun jauh di sana plak masuk....
masing2 la dik..hehe

Chempaka Sari said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

la ada jugak orangmcmni... selfish. Kalau tak suka rapat2 sila terawih di rumah. Bukan awak yang kene mengalah. Saya tetiap malam g masjid memang ada je yang mcm ni. byk sgt ragam nak hurAI SATU SATU HUHU

~~Ticer Wann~~ said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

sesetengah orang tak faham kenapa perlu rapatkan saf...

Addin said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

manusia dik . huhu sabar la ye :) yang penting kita tahu diri kita .

sifu im said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

eh..ko kn laki..asal ko g solat tmpt pompuan..sbb tu org sblah ko xnk ko rapat ngn dioramg..haha

sleeping_maniac90 said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

mak aih ciannye kne wrning jgn duk dkt2 huhu

ILA HonEyBuNNy said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

saboor ja la lau kena cakap cm tu kan....adoii la...

adehh..jangan la marah kami..yer2...kamu perempuan melayu terakhir..hehe...

muhamad hanif said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

apa kata esok, kau takyah duduk se"saf" dgn makcik tuu.

Wanie said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

hahahha...cun la doodle pae ni..ye, entry ni nmpk keperempuanan..keke
boleh lak die tak nak rapat saf..huhu..tarik je len kali..keke

sape nak buat doodle kat wnaie xtau? :P

iMBobo said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

mak cik ni nk kena babab btol la..hehe

vampire's lovex said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

hmmmmmmmmmmmm tu baru panas dunia...

bunbun said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

ko lukis ke weh? perghhh. boleh mintak dodol ni XD


hmmm dulu2 ade gak kot situasi mcm ni. sekarang dah kurang rasenye.. kesian ko kan weh.. hmmm

JIJI YU said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

haha..weh..pasal saff mmg takkan sudah2 le kalo org melayu punya saff

pasal aku tak tau engko pompuan tu..soli weh

H.J said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

solat umah je la lagi baik..silap2 blh minum air sirap lg time solat..hak3

visitme@FaTiN cOrNeR said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

hahaha..sory..kamu ttp perempuan melayu terakhir..

erm..ada jgk yg berani tegur cmtu eh.selalu semayang sebelah mak je..hihi..

Fyn MazHan said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

sama laaa masalah kita. tapi Alhamdulillah Fyn tegur makcik tu. Then solat. Fyn takut macik tu tak puas hati ka apa, then setelah solat, Fyn salam cium tgn dy dan senyum pada dia. InsyaAllah harap dia tak pulang dengan marah2 dlm hati :)

akoo pae said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

@Wanie

haha pmpuan kann entri ni..ekeke
doodle tu kene tggu lame sket..sbb aku budak baru blaja..
muahaha


bunbun - mmg aku nak buat doodle utk ko pon..
tp kene tggu lame sket.heheh


*korang - no need to sori lah about ''aku pmpuan'' tu..hee.. =)
chill~

merahitujambu said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

apa diorg tak tahu adap solat ke??lawo lukisan awok dear..nk doodle free jom ke blog sy

http://merahitujambu.blogspot.com/2011/08/doodle-free-di-hari-raya.html

AnaAnis.MUsliMah said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

adehh! look at d positiv site..mkcik tu kaki dier sakit kot..takut la terlanding atas kaki dier time tahiyat akhir..tak ko menjerit kang org tuer tuu..^^..

Ann Huda (Ate) said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Berbaik sangka, walau dlm mengata, berlapang dada, Insyallah bahagia. Mcm AnaAnis cakap mkg kaki dia sakit atau mokcik yg ckp panas tu mkg ada penyakit pitam bila panas...

Jue said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

urm mungkin dia rimas dak org rapat2..urm

Amna.Qadeeja said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

hehe cantek doodle?

adoyai nak luas2 smyg kat umahla weiii.. mcm2 perangai ! bkn xnk sgt terawikh kat masjid nih. eh? haha

Afikah Aziz said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

wuwuwu klu cenggini bek solat kat umah je lah kan pae,nk rapatkan saf pun susah sgt ke >_<

Aisyah Aina said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

ish makcik tu..macam2 la...tu la aku tak suka duduk dekat ngan makcik2 :D

bace jgn xbace ..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...