Tuesday, August 16, 2011

.kau dan benda itu.

 .
aku geram.
penantian aku selama berbulan-bulan nampaknye sia-sia lagi.
kedatangan kau, setiap hari kutunggu.
dengan harapan kau bawa benda itu.





tapi hari ini, ternyata kau masih datang dengan tangan kosong.
aku dah penat.
aku dah bosan.
hampir setiap hari aku pesan kepada kau untuk bawa benda itu
aku pesan melalui masej dan juga percakapan.
tapi kau tetap tidak bawa benda itu.






yang kau bawa adalah, alasan.
sebenarnya bukan alasan,
tapi itulah sebenarnya yang terjadi.
banyak betul halangan untuk kau bawa benda itu kepadaku.





ya.memang bukan salah kau 100 peratus.
tapi aku tetap bengang dengan kau.
kalaulah  aku tak bagi benda tu kat kau dulu,
mesti hal ini tidak terjadi.





aku menyesal.
kan bagus kalau aku berikan benda itu kepada orang lain.
tapi dulu  kau yang beria2 mgutarakan janji bahawa benda itu akan lebih baik jika diserahkan kepada kau.
dan aku percaya dengan janji kau.
tapi nampakna sekarang,semuanya tidak seperti yang dirancang.






tadi, aku memotong sayur dan bawang untuk memasak.
masa itu aku tengah bengang dengan kau.
jadi, sayur dan bawang itu menjadi mangsa aku.
aku potong mereka dengan penuh geram.
padan muke mereka.






tiba2 kau pula datang menghampiriku.
kau pegang kepalaku dan mengatakan sesuatu
aku hanya diam
dan mengangguk.
tanda malas nak layan.






aku rasa kau perasan akan kedinginanku.
maafkan aku.
aku cuma tengah geram.
walaupun pada hakikatnye ia bukan salah kau sepenuhnya.
aku tahu.






dan kau tahu tak,
aku rase aku dah tidak geram pada kau saat aku menulis ini.




cepatnya marah aku hilang kan.
mungkin sebab..

kau adalah (1)_______ku.





dan aku hanya mampu berdoa lagi
semoga benda itu aku akan dapat esok,
iaitu (2)_______ku.





______________________________________



tahniah diucapkan kepada sesiapa yg baca entri ini sampai habis.
anda dialu2kan untuk meneka apekah yang sebenarnya perkataan di tempat kosong (1) dan (2) itu.

sipakah 'kau'
dan apakah 'benda' itu. ?
klu nye - 'aku' dalam entri ini adalah aku.




think out of the box oke.
yg pasti ini bukan lucah.








-entri tanpe haha,hehe,huhu,smiley dan gamba.







sebarang salah dan silap, harap d maafkan =)

8 comment(s) to akoo =):

Myera Nyera said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

errr. (garok-garok kepalaotak) apekah?

Wanie said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

ko --> period?
benda --> darah?

hahahaha..macam boleh je ni..keke..kalau aku, bulan2 tunggu tu la datang..heee

muhamad hanif said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

ala,

taknak klu-klu..bagitau lah terus !


cepat-cepat ..

sleeping_maniac90 said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

tkut nk teka..
kang slh huhuhuhuhu

sifu im said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

haha giler ape ko nk suh org teka teki..aku x shuke

bunbun said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

hahaha gelak bace jawapan wanie tu muahahaha

Afikah Aziz said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

wuwuwu kebenda ni,xtau jawapan die la huhu

Xavi De said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

pakcik nk guna ketiga2 talian hayat...

bace jgn xbace ..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...