Friday, August 12, 2011

.oh lelaki.

assalamualaikum.

 -samarinda Ramadhan-


si anak : eh, mak tak makan kurma?

si emak : tak..kurma tu dah buruk2..tak sedap.
(nada geram dgn harapan si bapak tau dan btindak untuk bli kurma baru besok.)

si bapa : ... (hanye mdiamkan diri)

si anak : (dalam hati) emm mmg buruk sket..tak sedap..tapi makan je la selagi abah tak beli laen..


esoknye,


si bapak still tak beli kurma baru.

si anak yg d tugaskan untuk ambil kurma mgeluh tgk kurma yg sudah nmpak tidak mnyelerakan..

si anak : abah, esok beli baru la kurma..dah buruk da semua tu..

si bapak : (diam lagi)


esoknye,


si anak gmbire melihat sudah ade sekotak kurma baru.
si emak lagilah gmbre.. hoorey~

_____________________________________________



kesimpulannye?



laki suka kalo pmpuan cakap stret to the point..
tak pyah nak perli2, tak payah nak bg hint2..

kalau perli, lagi mnambahkan saket hati.
dpd paham pon, mreke akan buat2 tak paham je.
huhu



tapi, cakap dgn baek ye..
bukan bentak2..nnt anda pulak yg dihentak.
hooho



pmpuan sukar dipahami?
laki pon same.
so, marilah kite same2 memahami.
kakaka
ingat pesan nenek











sebarang salah dan silap, harap d maafkan =)

14 comment(s) to akoo =):

ILA HonEyBuNNy said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

tu la..lelaki neh...xdak kias2 dah bila bercakap kan...

kalau perempuan mst nak cakap kias2 berbunga2...kadang2 lelaki pun xfaham..hehhe

H.J said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

nasib baik ayah tu baik dan memahami..erk..boleh buat bapak mertua kot.

kak ude said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

betul banget! situasa y sama dgn parent kak ude weh..ish2..

SimplySeoul said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Excellent post....Tidak perlu berbunga2 dgn kaum Adam. Dorg xpaham. Lebih baik berterus terang.

Xavi De said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

LELAKI..jgn sindir bila nak sesuatu dari dia,or nk tegur dia, sbb lelaki ada ego. Allah bagi lelaki ego lebih sbb dia adalah ketua.jgn di sangkal k,mmg Allah da setting cantekk..:)
kene ada give n take, slow talk..
berdiam diri adalah cara respond yg paling lemah lembut lelaki akan buat.
sekadar peringat utk kamu, da kawen nnt ingat pesan pakcik ni...=)

Acik said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

tp pompuan memang suka berkias ...
mulut cakap lain, hati cakap lain!
syusyah!

JIJI YU said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

buat senak kepala kalo cakap berlapik

EYFAalias said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

tp kalau cakap direct takut nnt kena marah, ehehee

sifu im said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

ayah dia bli kurma yusof tayyo ke??

cik bulan said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

haha..aku pon xpaham dgn pompan ni senarnya wlwpon ak pompan..haha..komplikated..=.=''

teha said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

hah ! straight to the point lg senang ! hehe

Citarasa Rinduan said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

salam ziarah akoo..

heheheh..
biasalah ragam suami isteri.
kak ayu selalu guna umai buat senjata kalau nak itu ini..

Aisyah Aina said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

haha...lelaki memang macam tu...cakap tu biar terang...

Afikah Aziz said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

ayah pae mmg memahami tp saje je erk xnk beli gak sbb kena perli hehe :)

bace jgn xbace ..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...