Friday, August 12, 2011

.hidupkan generasi Al-Quran.-knapelah nasebku begini..sob3-


 assalamualaikum..

huhu hari ni buat entri segmen yg aku ditag lagi..
thanks bunbun chak tag aku =)
-segmen yg bes n bermanfaat-




nak join , klik  sini .


ayat Al- Quran yg aku nak share ni sgt familiar..
aku rase korg sume mesti tau..



.surah Al-Baqarah ayat 216.

وَعَسَى أَنْ تَكْرَهُوا شَيْئًا وَهُوَ خَيْرٌ لَكُمْ وَعَسَى أَنْ تُحِبُّوا شَيْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَكُمْ وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ


yg bermaksud :

''......dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya.''


_______________________________________________


ayat ni penenang jiwa stiap kali mende yg kite taknak pon jadi,
tp jadi jugak kat kite.
kite hanye merancang right?? Tuhan yg mnentukan.


mende yg kite rancang tu tak jadi sebab ade mende laen yg lg bagos untuk kite.
yg Allah sediakan untuk kite.
Allah tau ape yang terbaek tp kite tak tau..


______________________________________________

contoh 1-

aku mintak keje. tapi tak dapat. 
''cis! ampeh betol. apesal aku tak dapat! iskk aku nak gile keje tuuu!!''

huhu jgn macam ni ye..anggap je la keje tu memang tak baik utk kite.
maybe bile dah keje situ nnt, kite jd lalai ke , tak solat ke, dpt kawan2 yg terok ke.
hmm. 
http://www.smileycodes.info





contoh 2 -
''ee apesal muke aku tak cantik/ hensem macam org tu ek..=( tak suke lah mcm ni.''

mungkin bile kite jadi sgt kacak or cantek, kite akan terjerumus ke dunia orang-orang yang suka mendedahkan aurat dan mlakukan maksiat yang dibenci oleh Allah SWT. Boleh jadi kerana tidak cantik itu menyebabkan kita terselamat dari perasaan sombong dan takabur.
http://www.smileycodes.info



rujukan - here
 __________________________________________________


so, bersangka baiklah terhadap stiap ape yg Allah tentukan utk kite. =)







manusia bertuah yg di tag -


miss SS  =)










sebarang salah dan silap, harap d maafkan =)

7 comment(s) to akoo =):

syarifahsidrus said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

thanks tag :)..nanti saya buat eh :)

H.J said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

yeyeye..betul tu akoo,,..

ps: sori tak buat segmen yang akoo tag tu..tak sempat + malas..haha

dwaty said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

nice info... pokok pangkalnya... setiap kejadian pasti ada hikmahnya...

Aisyah Aina said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

betul..terima je la apa adanya..haha

JIJI YU said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

ayat pemes ni

mi2omar said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

maaseh byk atas perkongsian

Xavi De said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

jadi la manusia yg bersyukur..
Allah tak beri apa yg kita hendak, sbb DIA akan bagi apa yg kita perlukan..
semuannya ALLAH da setting cantekkk=)

bace jgn xbace ..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...