Thursday, August 4, 2011

.maaf ~~.

assalamualaikum   =)


Photobucket





amacam puase ke 4?
oke?hehee
smoge hari ni dah boleh mhabiskan 4juzuk Al-Quran.. :)
so, nnt abes Ramadhan, bole la khatam..ye dop? ..hee
insyaAllah~

_______________________________________

entri kali ni, aku nak cakap pasal ''terus terang''
atau dalam englishnye, be frank..huhu kan?
ke salah??


hmm..
kadang2 kite kene bsikap terus terang laa..
sebab, kadang2, orang tak sedar yang mende die buat kat kite tu salah
ataupun kite tak suke ataupun mende tu mnyusahkan kite.
dan kadang2 jugak, mnyusahkan orang tu sndiri.
jangan pikir diri kite je.

________________________________________

CONTOH keadaan yg kadang2 kite kene terus terang ,



''err weh, ko jangan la asik makan biskut aku je..
abesla stok aku..nnt aku asik kene refill je..
kalo nak makan byk, bli sndiri..sori ye..''
Photobucket


''timah, ko takyah da la menaruh pasaan kat aku lg..
aku tak nak nnt aku ni mcm bg harapan palsu je kat ko..
ko move on la oke. kite kejar cinte Allah dulu.. kalo ade jodoh, tak ke mane..
sori ok.''
Photobucket



''minah..err, kalo boleh, ko jangan la datang umah aku stiap ari yep..
aku banyak keje la kat umah ni..tak dapat la nak melayan ko slalu.. maaf.''
Photobucket




''weh, ko ni jangan la pengotor sangat..
kemas sket barang2 ko tuu..ni sampai meja aku pon bsepah ngan barang ko..
haish~ ''
Photobucket



''budin, buku aku yg ko pinjam tu mane ye?
da lame sangat ko pinjam..aku nak gune pulak ni..''                      
milkysmile


''man, err..aku tengah sesak duet sikit ni..
so, kalo bole, aku nak mintak ko bayar hutang ko kat aku yg rm100 tuu..
boleh?''
milkysmile

__________________________________

ni contoh semate2 oke..

tapi, ade jugak keadaan yg aku rase tak perlu kot terus terang sangat..
contohnye,


''jah, rumah kau ni kuat btol bau taik ayam..
nak termuntah la aku..''
milkysmile



''weh, apesal aku tgk ko ni asik pakai baju same je..
semalm baju ni, 2 hari lepas baju ni, 
minggu lepas pon time tserempak , aku tgk ko pakai baju ni jugak..
huu''
milkysmile



''wah..maken gmuk la aku tgk kau..
dulu gemuk jugak tp ni lg gemuk..
huhu ko bina badan ke kat umah??''
Photobucket



''din, muke ko ni sememeh je..mandi tak pagi tadi??''
milkysmile


_________________________________________


huhu mungkin kite cakap dgn nada bgurau..tapi kalo orang tu terase camane?
em, so kalo selagi mende tu tak mganggu hidup kite, dan tak mnyusahkan kite,
tak payah terus terang pon takpe..
biarkan je..asalkan mreke bhagie.





p/s- korang ade ape2 yg nak trus terang ngan aku??hee






sebarang salah dan silap, harap d maafkan =)

11 comment(s) to akoo =):

Afikah Aziz said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

ok,baru terus terang ng bos td psl keje hahaha :p

CintaZulaikha said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

klu dah terus terang cenggitu, alamatnya tader sesapa la dlm idop kita...hhuhu..

eloknya, bwa bersabor byk2..klu dah melampau tuh, silakanlah wat pe yg patot..huhu

sergeant keroro said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

terus terang kero cakap entri ini best! XD

Kapten Atok said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

terus terang ja semua

hei comel <-- berterus terang

cik aisha said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

berterus terang atau tak kena tgk keadaan...kalau situasi memerlukan kita berterus terang,btrus trg la.hati org kena jaga dan hati sendiri pn kena jaga, kadang2 kna selfish gak...:)

SimplySeoul said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Kalau boleh mau sentiasa terus-terang tapi takut ada yg terguris hati pulak...hehe.

sara zainol said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

berterus terang itu perkara yg baek walaupon kdg2 ianya sgt menyakitkn :)

H.J said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

terus terang tu kena ada teknik dia gak..hehe

merahitujambu said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

bagus terus terang pastu minta bonus raya.=p//salam ramadhan

sifu im said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

cam aku pemalu ni, camne nk trus terang??haha

nadzirah sofia said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

weh, aku suke entry ko ni...haha :D

bace jgn xbace ..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...