Saturday, January 21, 2012

.neutralkan diri anda.

assalamualaikum..


hari tu, akak naqibah aku ade bagitahu
kalau nak buat istikharah untuk diberi petunjuk dalam jodoh kite ,
kite kene NEUTRAL.


ape yang dimaksudkan dengan neutral?


neutral tu maksodnye, kite tidak cenderung ke mane-mane pihak.
takde lelaki / perempuan yang kite harapkan dalam kepala kite.


yelah, kalau kite memang asyik fikirkan si dia, memang bayangan die je lah yang muncul kann..
macam tak berkesanlah istikharah tu.





*aku rase aku tergolong dalam orang yang tak neutral sekarang nih =.='





Ya Allah,
Jika ini bukan masanya,
Jika ini belum saatnya,
Jarakkan kami,
Pisahkan kami,
Agar kami jauh dari khilaf yang merosak izzah dan iffah,
Agar kami tak mengundang murka-MU,
Agar kami dapat lebih menjaga hati,
Agar hati menjadi yang diredhai ilahi.
aamiiin.

edited from iluvislam.com








sebarang salah dan silap, harap d maafkan =)

11 comment(s) to akoo =):

ZWAN SABRI said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

owh.. so kena neutralkan diri dulu baru boleh bwat isthikarah la ek? okay2.. thanks! :)

merahitujambu said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

suka ayat tu...makna mendalam

hassy chan said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

nih msti da ad someone kan??? hehehehehe

Aisya J said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

nice info! Thank you :D

visitme@FaTiN cOrNeR said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

wah2..ada pape la tuuu..hehehe..ehem!

syeedafabewlaz said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

aku pon ase macam sbb tu,, haha,,kalau kite dh cnderung kompem kite nak yang tu jugk :D

Syukri Kamaruddin said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Allah tu Maha Hebat. istikharah tu 1 kelebihan yang Allah berikan pada kita, kalau hati tak neutral sekalipon Allah juga lah yang pegang hati kita. percaya.pada.Allah.Dia.boleh.turun.naikkan.apa.apa.saja.termasuklah hati kamu =)

akoo pae said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

@Syukri Kamaruddin

ha'ah laa..btol jugak tuu..
tq for the info ! :)

Iffah Afeefah said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

skng nga neutral je ni ehehehe

nadzirah sofia said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

pae, sapekah laki ag sorang tu smpai ko kne buta solat istiharakh?haha...

akoo pae said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

@nadzirah sofia
haha sopia..kura2 dalam perahu, pura2 tdk tahu

bace jgn xbace ..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...