Friday, July 29, 2011

.untunglaa ade orang sayang.

assalamualaikum.



jangan jeles..tb aku kaler pink. =p



mak : adik, duduk jauh sket dari tb tuu..
          bahaye.

adik : alaa..duk jauh, tak syok laa mak..

mak : blakang la skett kut ye pun.
          isk.. cube dengar cakap mak.

adik : ape yg bahayenye mak dok dpan tb??

mak : takot tb tu jatuh..jatuh , kene kaki hang.

adik : =.='' (takkan tbe2 tb tu bole jatoh pulak.haissh mak ni..)



(dialog rekaan)
____________________________________________

hehe mak korang ade yg macam tu??
kalo ade, jangan bentak2..
dengar je.
walaupon hakikatnye mende tu tak logik.


aku rase imaginasi mak2 ni advance sket.
dorg mudah memikirkan mende2 buruk sbb risaukan sangat anak dorang.
yang kadg2 tak terjangkau pon dek pemikiran kite.
huhu


tapi.
tu sume sbb mreke sayangkan kite..
so, kite layan je la.
mgkin kadg2 kite rase terkongkong.
or rase rimas or serabut.
hmm..
banyakkan bsabar.
jgn melenting. =)
diam je.
dan ikot je ape mak kite cakap.
(selagi tak langgar hukum hakam Allah)
tak rugi pon. ye dop?
Photobucket
 ____________________________________________




Nabi SAW dalam suatu peristiwa ditanya oleh seorang lelaki sebagaimana hadis bermaksud:
Ya Rasulullah! Siapakah yang lebih berhak saya berbuat baik?
Jawab Rasulullah SAW: Ibumu.
Lelaki itu bertanya lagi: Kemudian siapa lagi? 
Ujar Baginda: Ibumu. 
Lelaki itu bertanya sekali lagi: Kemudian siapa lagi? 
Jawab Baginda: Ibumu.
Lelaki itu bertanya lagi: Siapa lagi?
Baginda menjawab: Bapamu.

____________________________________________

...maka janganlah engkau berkata kepada mereka (sebarang perkataan kasar) sekalipun perkataan ‘uh’, dan janganlah engkau menengking menyergah mereka, tetapi katakanlah kepada mereka perkataan mulia (yang bersopan-santun).”
(Surah al-Israk ayat 23).






sebarang salah dan silap, harap d maafkan =)

12 comment(s) to akoo =):

Xavi De said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

terbaek lah, pakcik suke...:)
lagi satu, mak kita tkt rosak mata bila mengadap tb terlalu dekat..
ingat mak2 ni xtaufakta sains ker...?? huhu

Aisyah Aina said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

T_T sayang mak aku..haha :D

Far8 budak baik said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

NF mmg selalu lawan
cakap mak..tapi pas tu
minta maaf balik hihihihi..
tapi tu ar..tak ley kn..
huh..tq..n selamat berpuasa nnti
=)

Wanie said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

owh mak sy tak macam tu..
tok mungkin..
kipas atas siling pn die takut jatuh..huhu

bunbun said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

heheh! like :)

Shaherah said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

hahahhaa.. sama lar kita.. mak kengkadang pelik2.. shera pernah gak macam tu dulu..

Hans said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

dia suruh duduk jauh2 takut mata rosak tgok tv dekat2
:-)

http://hanspunyablog.blogspot.com/2011/07/kontest-menang-duit-raya.html

Kapten Atok said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

cuba ko x dengar cakap mak. aku rasa benda tak logik tu akan jd logik

Bigdaddyz said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

tiada ibu tiada kita....:)

syarifahsidrus said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

mak tahu yang terbaik untuk kita...

EYFAalias said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

hehehehehe. ada ada! tapi sebab mak cakap mcm tu, dia kata kalau tgk tb dekat2 nnt rabun. ehhee

Addin said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

betul :)

marah tanda nya syg ~ .

bace jgn xbace ..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...