Monday, July 25, 2011

.mak tak kesah.

assalamualaikum.

slamat hari isnin~
=)

emm..seperti kebiasaan, aku rase macam sgt takde idea untuk mbebel ape.
huu
=.=''

pikir puny pikir punye pikir,
aku terase nak cite sket pasal perbualan aku ngan mak aku ngan akak aku,
(lokasi- dapur rumah. *tmpat paling bes bgosip. =p )
mende ni da lame kot.
minggu lpas.


kalo ade akak aku, mmg riuh la sket ngn mak aku.
byk mende yg dibincangkan.
huhu
yg menareknye hari tu,
mak aku tegur pasal kawen..
=p


nahh..tapi bukan dtujukan utk aku ea..
akak aku laa.. *aku mcelah2 je..hehee aku mmg suke bab2 ni~
akak aku dah 25 taon.
mude lagi.hee
tapi ade pakwe dah lame jugak dah..
http://www.smileycodes.info

tu yg timbul isu ni..
mak aku bebel2 la ..
kalo nak kawen sgt, kawen laa.
jangan dok kehulu kehilir ngn laki.
tak elok kann..
*em.aku pon mdengar sambil mengangguk2 kpale.


mak aku cakap die tak kesah.
kalo nak kawen, esok pon boley.
haha
yg pasti , die cakap
kalo blom bsedie, jangan nak asik kluar ngan laki tu je.
tak baek.
http://www.smileycodes.info

aku pon plik ngan akak aku nih.
err.. correction.
aku plik ngan pakwe die.
dah kapel lame,
umo die tua sket je dari akak aku kot.
*alahh..umo bukan masalah..


tapi smpai skarang mcm takde ape2 proses pon.
datang umah tak penah.
mak aku tak kenal langsong lagi die tu.
smpai mak aku cakap, 
'' cakap kat mak boipren awak tu, jangan lah takot jumpe mak. mak tak makan orang''
haha
*ayat last tu aku reka.

http://www.smileycodes.info
hmm..
akak aku cakap raye taon ni la pakwe die nak datang umah.
harap2nye btol la.
aku bukan ape, aku sndiri tak suke jugak kalo asik bkepit
tapi tak de gaye nak kawen.
haish~


mak aku cakap
die tak kesah ngan sape pon anak2 die nak kawen
yg pnting elok agame- solat, puase,
hormat orang,
bla,bla,bla..
''buruk ke , lawo ke,
kalo dah yg itu anak aku suke,
nak buat mcm mane.
mak tak kesah.''~
haha
http://www.smileycodes.info

dan yg xleh bla nye,
tibe2 mak aku cakap kat aku plop-
''awak paham tak ni? awak pon same jugak.
kene tau mende ni. mak tak tau awak ni ade pakwe ke tak.
bla,bla,bla....''


dan akak aku dengan jayenye mnyampuk-
''die ade mak, die ade mak.
namenye ________'' 
(xboleh disiarkan.untuk mjage hati banyak pihak . =p )

http://www.smileycodes.info
erk..
aku terase macam tercekik tulang ikan.
tapi aku pandai cover.
buat muke tak bersalah. sambil berkate,
''mane ade la mak..''


huu..
memang hakikatnye takde pon.
yg akak aku sebut tu,
cite lame.
cite baru takde lagi.
haha

http://www.smileycodes.info
haish .akak aku ni
saje la tu nak ubah topik ke aku pulak..
naseb baek mak aku tak layan.

em.
tu je lah citernye.

kesimpulannye kat sini,
jangan bawak anak dare orang kehulur kehilir sangat laa ea.
kalo dah bkenan, masok minang teros.
itu la yg terbaek.
*buat istikharah dulu =)



akoo jumpe ni kat [satu blog] -


Jika anda sukakan kepada seseorang, langkah yang anda  perlu lakukan adalah :

1) Merisik latar belakang dirinya.(kot2 la yg ko suke tu bini orang)

2)Menyatakan anda suka kepadanya samaada secara sendiri atau melalui rakan.
(sekadar untuk pemberitahuan. kalo die reject,fine. cari laen. hoho)

3) Jika sudah cukup bersedia dari segi kewangan dan seumpamanya, masuklah meminang dan cepat-cepat kahwin. Jika tak bersedia lagi, ikatlah dulu tali pertunangan kerana itu lebih mententeramkan jiwa. Tangguh lama-lama perkahwinan pun ada masalahnya juga.
4)sepanjang bertunang jangan sesekali berdating sebab ada yang ketiga sedang menghasut. bahaya tu.



Surah Al-Israa'(17) ayat 32:

dan janganlah kamu mendekati zina; sesungguhnya zina itu adalah suatu perbuatan yang keji dan suatu jalan yang buruk.

************

itu saje.

assalamualaikum.

p/s- bla,bla,la maksodnye aku x egt sangat ape yg dicakapkan.



sebarang salah dan silap, harap d maafkan =)

14 comment(s) to akoo =):

Afikah Aziz said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

suke entry ni,kalau nak cepat masuk meminang jgn bwk ke hulu hilir mcm dh kawen :)

Hafizin Jamil said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

hehe..skang ni tengah tunggu kewangan je utk kahwin..tapi calon tak de lg..

ZWAN SABRI said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

btol tu btol.. mana ada family yang suka klaw bakal menantu tu dok bawak anak depa ke hulu ke hilir tp tak penah mintak izin depa kann..
btw, smoga cepatla hang dapat abang ipaq.. ;)

MySuaraBlog: Kunyah Untuk Kurus

Terbelog said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

same la xde calon lg huhu

sue perbs.. said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

klu dh kawen btambah tmb la tnggungjawab.. klu laki2 tu btol2 nk kan perempuan, dia mesti berani brhadapan dngn kluarga.. restu tu pnting..

cik aisha said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

yup betul tu....tak elok la kuar ke hulu ke hilir dgn yg bkn mahram...btw bagus entry ni...:)

syarifahsidrus said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

kena serius bila ada realationship kan

Anonymous said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

ada peluang ni nak 'sambar' kakak ko
tak pun ko

:D

akoo said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

haha sape yg xde calon, truskan mcari okehh..

smoge aku cepat dapat abg ipar~aaamiin.
dan anak buah plg pnting.haha

=)
err..akoo lambat lg oke.baru nak sambung degree..mane bole kawen.

nabilah_2908 said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

senyum sorang2 baca cite ni..hehhee..

tapi ada betulnya juga...buat apa tunggu lama2.. :)

mySara said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

nice entry~
betul tu..x manis, bwk ank dra org kehulu ke hilir. n__n

cik pip said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

hahaa..nice tips lah..menarik citer :)

Unknown said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

hagaga. btul tu, macam menakutkan jugakla kaan. pergi kehulu ke hilir last2 x kawen. huhu. harapnye takla jadi camtu ekk akoo

Unknown said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

woit, kawin jgn lupe jmput aku...haha....

bace jgn xbace ..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...