Tuesday, February 14, 2012

.soalan random.

assalamualaikum ..


kite selalu dengar ayat : 

pempuan tak payah belajar tinggi-tinggi sangat lah, nanti dok ceruk dapur tu jugak.
Tuzki Bunny Emoticon

ek??

haha


aaa..

soalan untuk perempuan : korang taknak keje ke bile dah kahwin??


soalan untuk lelaki : korang taknak bagi bini korang keje ke nanti??





jawapan aku : err..aku keje je kot..lame sikit, baru stop. haha tak pon, bile dapat anak, aku stop lah keje. @.@ ntah la. tak tau sebenarnye..hee tu yang nak tanye pendapat korang ni.. =)






*btw, lupekan pasal lepas geram di post sebelum ni.. aku takdelah geram sangat sebenarnye.heheh









sebarang salah dan silap, harap d maafkan =)

18 comment(s) to akoo =):

.........cP~ said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Saya paling mengamuk bila orang cakap camtu dulu. Saya nak belajar tinggi-tinggi. Tak kisah la kerja ke tak kemudian hari. tapi, niat di hati memang nak kerja. Saya ada banyak cita-cita.

Tapi, lepas kahwin tu tak tau la nak kata. Segalanya mungkin.

Rapunzel Cikilolo said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

aku lagi kena keje kuat lepas kawen. ape pun tak dapat. huahuahua

reenapple said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

heh.. aku pun tak suka juga ayat tu... hehehe... aku nak keje lepas kahwin.. eh.. itu pun kalau aku kahwin la.. ~lalalala~

Ana Jannah said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

ini dari pandagan saya lah....ngehhh (menggedik jugak)....jawab bg pihak pompuan...

~dua konteks berbeza kita boleh tgk...BELAJAR dan TANGGUNGJAWAB ISTERI...

1. kena faham apa status kejayaan bagi setaip org berbeza. macam laki n pompuan. tahap kejayaan lelaki n pompuan adalah berbeza. dlm konteks laki bini lah kan. suami dikira berjaya kalau mampu jaga keluarga dgn baik. isteri di kira berjaya kalau berjaya didik anak dgn baik. kalau mampu lakukan lebih dari apa yg patut lakukan adalh bagus. yg penting lakukan tanggungjawab msng2 dulu. isteri wajib jaga anak tapi kalau mampu bekerja smbil jaga ank. it's ohsem!! yg penting tanya diri sendiri. mamapu atau tidak?? letak keutamaan anda..

2. ilmu wajib di cari dan belajar.dalam menjaga kelurga pun perlu ilmu. ada yg cakap "ruginya kau. blaja tinggi last2 dok umah jaga anak". tahukah ilmu tinggi yg kita belajar juga bolah di ajar pada anak2. x sia2 ilmu. buat anak2 cintakan ilmu meskipun kita ada ijazah tapi akhirnya jaga anak. x sia2 ilmu. dengan ilmu ada ajar anak kenali Allah. bukan semata2 ilmu agama saja. ilmu dunia perlu juga untuk mengejar akhirat.

3. yg neh pendapat saya yg gedik lah. saya akan bekerja juga. tetapi bila masa sesuai dan patut berhenti kerja. saya akan berhenti. anak adalh kurniaanNya. apakah kebahagiaan lain yg paling gembira bila melihat anak sendri berjaya setelh kita didknya. tapi kalau laki dah suh berenti. berenti jugak lah kan. tapi saya percaya suami yang baik akan bawa berbincang apa2 masalah....

~pergh penat saye nak bebel kat sini...pendapat macam dah kawin je kan.....huahuahua :)

H.J said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

aku kena tanya bini aku dulu..

semutsengal said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

zaman ekonomi sekrang ni, dua dua kena kerja.

hassy chan said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

kalo aku, aku nak keje.. sebab nanti kalo aku nak beli baju ke kasut ke, mlas nak mintak ngan suami.. laen la kalo suami aku tan sri.. konpem aku jadi suri rumahtgga hak3..

Zakaria's daughter said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

jangan benti keje bile dah dirikan uma tge. teruskan apa yang kite ada. sebab kite belum tau apa yg bakal menimpa pd ms depan kite.

# pendapat budak mentah . just saying :)

Teenager Housemaid said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

saya,
no comment..
teehee~ :p

EyqaLuvender said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

ape diorang yg cakap mcm tu ingat kte nni hidup nak jadi tukang masak je ke???aish~

Fyqa said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

pompuan harus bekerja jugak.

sng cite sediakan payung sblum hujan.

(:

visitme@FaTiN cOrNeR said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

better keja kot..bantu financial suami..ewaahh..hakhak..lgpn nnt bila dh ada family byk duit kena keluar. byr tu, byr nie..erm..

Juliet_iRa~" said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

kena kerja..

kalau tak nt bgaduh psl duit..;p

SimplySeoul said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

salam and hai. sorry lama xjenguk blog awak. sihat?

ni zaman batu punya quote. zaman skrg kalau bini xkerja susah. kos hidup makin tinggi. lelaki pun actually prefer wanita yg berpendapatan. kuranglah beban dia.

Aisyah Aina said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

peh peh aku tak pernah terfikir pun benda ni. haha

semutsengal said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

update lah!

Hanie Dew said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

aku sangat anti soalan tu.

tepulang pada kemampuan dan situasi. aku sebenanya lebih suka jadi suri rumah. boel melawa sepanjang masa. (kat rumah haha). tak payah stress. tak payah hantar anak ke nursery (kalau ada nnti). tapi kos hidup skrg memerlukan kita untuk menunaikan ibadah kerja untuk tak membebankan husband kita. kan dpt pahala jugak tu.

nadzirah sofia said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

moh keje woi..ada duit sndiri nak shopping..haha

bace jgn xbace ..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...