Wednesday, March 9, 2011

jim.wau.dal.wau.ha.. =)

assalamualaikum..
apekah sebutan bg ejaan jawi di ats anak2???

ya btol...JODOH..hehe
pandai2..=)

tbe2 cakap pasal jodoh an..huhu
sje jep..bkn slalu..
agponn pnting gak neh tok mse dpan..
hehe

em actually,,trase nk tulih sal ni bpunce dr satu blog nih..-->
blog sis husna =)
mnarek cte nye..dan mnimbul kan ksedaran gak..
krane ape?tuu,,kte akan kupas slepas ini..
ekekeke cam forum jek..


ok..skang jom kte senaraikan ciri-ciri yg kte nak ade pade bakal suami kte..

kalo aku..ermm

1) bpengetahuan agame n mgamalkannye

2) istiqamah mlakukan amalan sunat..

3) sederhana dari segi rupe dan harta

4) klaka =)

5) bleh jadi imam n mdidik saye

6) baek..

7) hormat org yg lebeh tua

8) ske budak2..=D

9) xterlalu fanatik bola..haha kalo xmnt lgsong lg bagos! XD

10) xsmoking..(important)

11) xpanas baran

12) caring


dan sbg nye..heheh asenye tu ar antare yg terlintas..

so,,
seperti yg aku bce dalam blog sis husna tuu,
smua item ni aku kene ade sebelum aku nak dapat suami idaman aku nih..=)




dalam ayat ni jelas mgatakan, wanita yg baek utk laki yg baek n vice versa..
then,kte nk dapat laki baek,kte kene la jd baek dulu right?


jadi,sama2 lah kte muhasabah diri kte..
change for good..
insyaAllah d permudahkan sgale urusan untuk kbaikan..




sebarang salah dan silap, harap d maafkan =)

0 comment(s) to akoo =):

bace jgn xbace ..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...