Saturday, September 15, 2012

aku pon baikkkkkkkkkk!

assalamualaikum.


huh. nak start menulis ni bapok lah payohnye habaq hang. haha malas gilee nak update.. tapi, pakse diri jugak.



___________________________________________


[hayati gambar di bawah]









hehe jangan gelak ea melihat lukisan aku yang penuh seni kat atas tuu..
hmm anda pernah ke mengalami situasi di atas?
kalau pernah, anda yang mane satu?yang dipuji ke yang tak dipuji?
=)



topik aku sekarang ni adalah orang yang tak dipuji tuu..
yang memendam rasa.


ape yang aku boleh cakap adalah; chill lah.
memang rasa itu agak sadis. tapi cube kita ingat balik ape consequence nye pujian?
tak rasa ke pujian boleh menimbulkan rasa bangga atau riak?



mungkin Allah dah tetapkan, sipolan bin sipolan ni akan jarang2 je dipuji untuk lindungi die dari perasaan riak. subhanAllah =')



biarlah manusia tak nampak kebaikan kite. biarlah kita jarang dipuji manusia.
yang penting? pujian dalam kalangan para malaikat dan Allah swt. :) tak gitu?




dan. baru je tadi..aku terjumpa satu ayat ni :

“Don’t do deeds so that you can be mentioned, rather hide your deeds just as you hide your sins.”



:] la tahzan.



orite. got to go. 







sebarang salah dan silap, harap d maafkan =)

3 comment(s) to akoo =):

.........cP~ said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Salam.

Insaf.. Selalu merungut je..huhu..

semutsengal said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

buat baik kalau nak harap org puji, mana na dtg ikhlas nya ?

visitme@FaTiN cOrNeR said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

betol2..klu buat kebaikan sebab nak mengharapkan pujian, tak ikhlas namanya..hehe.. *note to self jugak..

bace jgn xbace ..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...